SOFT SKILS

Curs 1 – Manager de proiect

Durata: 10h - 40h (in functie de nivelul detaliilor dorit)

Curs Manager proiect - COR 242101

Competente profesionale dobandite:

1. Stabilirea scopului proiectului.

2. Stabilirea cerintelor de management integrat al proiectului.

3. Planificarea activitatilor proiectului.

4. Gestiunea utilizarii costurilor si a resurselor.

5. Realizarea procedurilor de achizitie pentru proiect.

6. Managementul riscurilor.

7. Managementul echipei de proiect.

8. Managementul comunicarii in cadrul proiectului.

9. Managementul calitatii proiectului.

Marketing

    Credeti ca planificarea si gestionarea proiectelor desfasurate de dumneavoastra este dificila? Aveti nevoie de competente tehnice pentru a stapani proiectele?

    Cursul nostru va poate ajuta sa gestionati eficient toate resursele din cadrul proiectului si va poate oferi oportunitati in cariera.

    Chiar daca postul vizat este de conducere sau nu, aptitudinile căutate cele mai des de angajatori sunt de organizare (management) și leadership în potentialii angajati. Cursul cuprinde o perspectiva asupra elementelor cautate de majoritatea angajatorilor si va ajuta sa le dezvoltati pentru a excela in interviurile dumneavostra.

Metodologiile

Este folosita învăţare experienţială prin crearea unui plan actual de proiect ce poate fi propus de participant. Pentru o invatare usoara este folosita invatarea bazata pe jos si simularea.

In cadrul simularii participantii sunt pusi in situatii apropiate de cele din realitate si putand sa ia decizii in functie de impactul asupra proiectului, echipei de proiect, echipei decizionale si a costurilor.

Structura

Cursul este structurat pe trei nivele in functie de competentele si abilitatile dobandite.

Nivel 1

- 9 competente dobandite în urma certificarii.

- Realizarea unui plan de management al proiectului in GanttProject – instrument software ce nu necesita licenta (partea practica).

- Simulare.

Nivel 2

- 12 competente dobandite in urma certificarii.

(intarirea competentelor de la Nivel 1 + 3 competente noi) – Manager proiect avansat

- Realizarea unui plan de management al proiectului in Microsoft Project (partea practica).

- Prezentare si experimentare “Best practices” din domeniul de management de proiect.

- Simulare.

Nivel 3

- Competente de leadership;

(intarirea competentelor de la Nivel 1 / 2 + competente noi de leadeship) – Leader de proiect

- Inteligenta emotionala.

- Coaching (poate fi aplicat la persoanele deja angajate sa se lucreze direct pe proiecte reale).

- Simulare.

 

Piata tinta

Cursul ofera cunoasterea si ajuta la dezvoltarea competentelor necesare pentru munca în echipă și ocuparea unui post de Manager de proiect, indiferent de tipul proiectului.

 Nivel 1

- Persoane ce doresc sa se angajeze si vor sa capete aptitudini de integrare in echipa.

- Angajati fara responsabilitati de conducere, pentru a imbunatati module de lucru in echipa si oportunitati de crestere in cariera.

-Angajati cu responsabilitati de conducere in echipe mici.

Nivel 2

-Angajati cu responsabilitati de conducere in echipe mici.

-Specialişti din sectorul privat şi public, implicaţi în iniţierea, derularea şi managementul proiectelor, de diverse dimensiuni şi complexitate.

Nivel 3

Angajati cu responsabilitati de conducere ce doresc / au in subordine o echipa de peste 10 persoane.

 

 

Curs 2 – Tehnici de negociere

Durata: 10h

Cursul poate fi numit: Negocierea diplomata / negocierea in afaceri / negocierea win – win / Tehnici de negociere.

Descriere:

Tehnicile de negociere nu sunt noi, o parte din ele fiind inca eficiente; totusi evolutia ne face sa realizam nevoia dezvoltarii relatiilor de lunga durata, de colaborare si de incredere intre partile implicate in negociere.

Negocierea diplomatica va ajuta in cazurile in care

è Vrei sa obtii cel mai bun rezultat si, in acelasi timp, sa dezvolti relatia cu partenerul de negociere

è Vrei sa conduci eficient un proces de negociere (pregatire si negocierea propriu-zisa)

è Vrei sa stii cand si cum sa faci o concesie

è  Vrei sa fii convingator si sa-ti sustii ideile cu argumente puternice

Ce vor invata participantii:

      1.Cum pregătesc eficient o negociere?

      2.Cum citești partenerul de negociere?

      3.Cum sa creez un parteneriat din negociere?

      4.Cum să obții maximum la masa negocierii?

      5.Cum sa negociez diplomatic?


Structura

1.Procesul de negociere

1.1.     Definirea negocierii

1.2.     Cadrul general al negocierii

1.3.     Etapele negocierii

  1. 2.Stiluri de negociere
  2. 3.Strategii si tactici de negociere
  3. 4.Caracteristici si abilitatati ale negociatorului

Curs 3 – Masters of presentation

Cursul poate fi numit: Abilitati de prezentare / Prezentarea de success / prezentatorul de succes

Durata: 10h

 

Descriere:

Abilitati de prezentare este un curs in care iti descoperi si construiesti propriul stil de prezentare. Pe parcurul trainingului participantii aplica direct tehnicile invatate si au ocazia sa se analizeze in inregistrari video.

 

Feedback-ul va fi primit in timp real astfel incat iti vei imbunatati prezentarea de la o sesiune la alta. Acest program de training iti este destinat daca in munca ta zilnica livrezi prezentari pe teme relationate cu jobul, aspecte legate de echipa si statusuri de proiect sau, daca pur si simplu, tintesti sa iti imbunatateasti continuu performanta si impactul prezentarilor.

 Obiectivele programului – devii un maestro al prezentarilor exersand cum:

è Stabilesti obiectivele unei prezentari.

è Captezi atentia audientei

è Realizezi o deschidere de impact

è Structurezi o prezentare informativa

è Folosesti comunicarea verbala si non-verbala

è Convingi publicul

è Inchei cu o sesiune memorabilia

è Iti stapanesti emotiile

 

Structura:

  1. 1.Definirea prezentarii
  2. 2.Tipuri de prezentari
  3. 3.Pregatirea pentru prezentare
  4. 4.Prezentarea eficienta
  5. 5.Mijloace tehnice utilizate in prezentare
  6. 6.Abilitati necesare in prezentare

6.1.         Modalitati de implicare a participantilor in prezentare

6.2.         Stilul personal

6.3.         Gestionarea emotiilor


 Curs 4 – Customer focus

Cursul poate fi numit: Orientarea pe client / Abilitati de relationare cu clientul

Durata: 10h

Descriere:

Este un curs de dezvoltare a competentelor necesare in interactiunea cu clientii, pentru acele companii care vor sa-si creeze o cultura a clientului si relatii de durata cu clientii lor. Stim sa-ti fim alaturi pentru a-ti mentine clientii aproape.

In functie de necesitatea, sunt analizati clienti din diferite pozitii geografice: Europa, Asia, U.S.A.

 

Obiectivele programului – devii un expert al relatiei cu clientul:

è Stii cum sa construiesti o relatie stabila si loiala cu clientii tai

è descoperi 4 principii fundamentale in servirea clientilor, fiecare principiu fiind sustinut de comportamente specific

è stii sa folosesti limbajul pozitiv si „cuvintele magice” care pot face diferenta dintre un client pierdut si unul castigat

è gestionezi cu usurinta reclamatiile si situatiile dificile in relatia cu clientii tai

 

Structura:

  1. 1.Definirea clientului
  2. 2.Clasificarea clientilor
  3. 3.Raportul client – reprezentant
  4. 4.Principii de servire a clientului
  5. 5.Limbajul pozitiv vs limbaj negativ
  6. 6.Situatii dificile

  

Curs 5 – Managementul timpului

(Time management)

Durata: 10h 

 Descriere:

Timpul este singura resursa distribuita in mod egal tuturor oamenilor, fiecare persoana avand exact 24 de ore intr-o zi.  Unii dintre noi reusim sa facem mai mult in cele 24 de ore, iar altii mai putin. Diferenta vine din deciziile de prioritizare pe care le luam si din folosirea unor instrumente eficiente de planificare.

 

Obiectivele programului

 

Foloseste eficient timpul si castiga mai mult timp liber invatand sa:

è Utilizezi instrumente de planificare

è Iei decizii eficiente de prioritizare

è Identifici hotii de timp si investesti in salvatorii de timp

è Spui „NU” atunci cand e cazul

è Formulezi clar mesaje verbale si iti organizezi e-mailul

è Iti organizezi spatiul de lucru

Curs 6 – Requirement Engineering

Durata: 10h

Tehnicile prezentate in acest curs vor fi axate pe identificarea persoanelor implicare (stakeholders) pentru  specificatiile produsului, strangerea cerintelor de la client si scrierea acestora intr-o forma adecvata. Modalitatile de scriere a cerintelor este prezentata atat intr-un limbaj natural cat si formal. 

Persoanele care au acest rol sunt persoane cheie in alinierea cerintelor de business cu cele tehnice, prin intelegerea in profunzime a nevoilor clientului. Asadar, rezultatul final al unui proiect este strans legat de “traducerea” pe care un inginer de cerinte (requirements engineer) o face.

            Piata tinta sunt organizatiile ce vor sa isi imbunatateasca abilitatile de extragere si scriere a specificatiilor produselor pentru oamenii responsabili de acestea.


Experienta formator

 Experienta academica:

-          Facultate: Calculatoare;

-          Master tehnic: Embedded Systems;

-          Master: Managementul afacerilor industriale;

-          Doctorat in Inginerie si Management (in curs);

 

Experienta profesionala:

-          Team leader

       Conducerea unei echipe tehnice de pana la 10 persoane.

-          Gestionarea diverselor proiecte ale echipelor internationale de pana la 10 persoane.

 

Cursuri:

-          Manager de proiect certificat ANC (Ascendis);

-          Formator certificat ANC (in curs);

-          “Requirement Engineer” certificat IREB;

-          Master of presentations;

-          Time management ;

-          Problem solving and decision making;

-          Customer focus;

 

Experienta in “training” si “coaching”:

-          

Publicatii stiintifice in domeniul Ingineriei, Managementului si al educatiei:

-   

Webdesign by Media Serv